سئو منفی چیست و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟

سئو منفی چیست و چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟
۵
(۲)

ورزش‌کارها همیشه می‌گویند حفظ مقام قهرمانی از قهرمان شدن سخت‌تر است. این قاعده مخصوص ورزش نیست و در سئو هم کاربرد دارد! هر سایتی که در رتبه‌های بالا باشد، یک هدف بالقوه برای حمله است. زیرا جایگاهش همان مقام قهرمانی است که همه به دنبال آن هستند. اگر می‌خواهید بدانید سئو معکوس یا سئو منفی چیست با ما همراه باشید. در این مقاله با روش های مقابله با سئو منفی و محافظت از سایت آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید :   تکنیک های خطرناک سئو

سئو منفی چیست ؟

سئو منفی چیست ؟

سئو منفی به مجموعهای از تکنیکها گفته میشود که با هدف کاهش رتبه یا کاهش اعتبار یک سایت توسط رقبای آن انجام میشود.

رقیب‌های شما روی مسائل On Page سایت شما تسلطی ندارند. آن‌ها نمی‌توانند محتوای خوبی که تولید کرده‌اید از بین ببرند یا استراتژی لینک‌سازی داخلی شما را تغییر بدهند. با این حال، متدهایی برای تاثیرگذاری منفی بر سایت‌ها به صورت Off Page وجود دارد. از ربودن صفحه و محتوا تا لینک‌های ورودی بی‌کیفیت و جعلی، هر یک روشی هستند که با آن می‌توان وب سایت یک رقیب را با جریمه مواجه کرد.

آیا می‌دانید تفاوت سئو کلاه سیاه با سئو منفی چیست ؟ در سئو کلاه سیاه، هدف این است که رتبه وب سایت خودمان را با روش‌های غیر قانونی بالا ببریم. اما در سئو منفی تمرکز بر وب سایت رقیب و کاهش رتبه آن است.

بیشتر بخوانید :   سئو Off Page چیست؟

تکنیک‌های سئو معکوس یا سئو منفی چیست ؟

گوگل در اظهار نظرهایی که در مورد سئو منفی می‌کند بسیار محتاط است. با این حال وجود آن را رد نمی‌کند و همواره به دنبال یافتن روش های مقابله با سئو منفی است. تکنیک‌های رایج سئو معکوس به شرح زیر است:

ساخت بک لینک‌های اسپم

ساخت بک لینک‌های اسپم در سئو معکوس

لینک‌های ورودی و بک لینک‌های اسپم رایج‌ترین روش سئو معکوس هستند. البته تعجبی هم ندارد. زیرا اساسا ساخت لینک‌های اسپم در سایت‌های اسپم، مثل Link Farm ها کار آسانی است. این روش هزینه کم و نتیجه خوبی برای افرادی که سئو منفی انجام می‌دهند دارد.

حتی چند لینک اسپم هم می‌توانند بر وب سایت‌تان اثر بگذارند. خیلی ساده، بدون این که حتی متوجه دلیل شوید، فقط می‌بینید که رتبه سایت‌تان افت کرده است.

اما روش پیشگیری و مقابله با این تکنیک سئو منفی چیست ؟

  • مرتبا پروفایل لینک‌های سایت را چک کنید. ابزارهای مفید بسیاری برای این کار وجود دارند. مثلا می‌توانید در بخش لینک‌ها در سرچ کنسول، بک لینک‌ها را تحت نظر داشته باشید.
  • ابزار مفید دیگر، AHREFS  است. گزارش لینک‌ها را در این ابزار فیلتر کنید و ببینید لینک‌های ورودی از چه منابعی هستند.
  • اگر متوجه شدید، لینک‌های ورودی از سایت‌های اسپم، غیر اخلاقی یا شرط‌بندی هستند، باید نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید.
  • لینک‌هایی که از انجمن‌ها و فروم‌های خارجی دریافت کرده‌اید مشکوک هستند.
  • دریافت لینک از دامنه‌هایی مثل ru، cz، pl و … برای سایت‌های ایرانی مشکوک است.

پیدا کردن و Disavow کردن لینک های مخرب یکی از مهمترین روش های مقابله با سئو منفی است.

بیشتر بخوانید :   گوگل پنالتی google penalty و انواع آن

کپی کردن محتوا

کپی کردن محتوا

این روش کمتر از ساخت لینک‌های اسپم رواج دارد. مواردی پیش می‌آید که سایت‌های دیگر محتوای شما را کپی می‌کنند یا به آن ناخنک می‌زنند (Scraping Content). معمولا این کار را انجام می‌دهند چون کپی کردن محتوای غنی و مفید از تولید آن راحت‌تر است! گاهی اوقات از کپی محتوا با اهداف سئو معکوس نیز استفاده می‌شود.

آیا می‌دانید تاثیر این ترفند سئو منفی چیست ؟ اگر محتوای سایت‌تان با حجم زیادی کپی شود و در سایت‌های مختلف پخش شود، ممکن است با پنالتی مواجه شوید.

پیدا کردن محتوایی که از روی سایت‌تان کپی شده چندان آسان نیست. حداقل نه به سادگی پیدا کردن لینک‌های اسپم. با این حال ابزارهایی برای آن وجود دارد. برای مثال می‌توان به CopySentry اشاره کرد.

روش های مقابله با سئو منفی

روش های مقابله با سئو منفی

به دو روش مهم برای مقابله با سئو معکوس اشاره کردیم. کنترل کردن لینک‌ها و محتوای کپی شده اهمیت بسیاری دارد اما کارهای دیگری نیز وجود دارند که باید انجام دهید:

  • امنیت سایت خود را بالا ببرید. نصب Google Authenticaor Plugin  برای سایت‌های وردپرسی، انتخاب پسورد قوی، تهیه بک آپ از دیتابیس و … بعضی از راه‌های بالا بردن امنیت سایت هستند.
  • منشن شدن در شبکه‌های اجتماعی را تحت نظر بگیرید. می‌توانید در سایت Mention یک حساب کاریری بسازید. از این طریق نام برند و کلمات کلیدی مورد نظرتان را در شبکه‌های اجتماعی تحت نظر بگیرید.
  • با استفاده از MonitorBackLinks بک لینک‌های خود را تحت نظر بگیرید و از آن‌ها مواظبت کنید.

تا این جا متوجه شدیم سئو منفی چیست و بعضی از روش های مقابله با سئو منفی را آموختیم. البته بیشتر سایت‌ها لازم نیست نگران این موضوع باشند. رقابت کثیف معمولا زمانی آغاز می‌شود که بحث پول به میان بیاید! اگر درآمد زیادی از اینترنت نداشته باشید رقبا برای سرنگون کردن‌تان هزینه نمی‌کنند. هر چند که گاهی اوقات انگیزه‌های شخصی نیز ممکن است باعث شوند کسی بخواهد روی سئو معکوس سایت شما کار کند. به هر حال بهتر است به ویژه در مورد بک لینک های سایت خود هشیار باشید و آن‌ها را تحت نظر بگیرید.

روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که از جمله می‌توان به ساخت بک لینک‌های مخرب و اسپم و کپی کردن محتوا در حجم زیاد اشاره کرد.

برای محافظت از سایت، لازم است امنیت را افزایش بدهید، همیشه بک لینک‌ها را تحت نظر داشته باشید، منشن‌های شبکه‌های اجتماعی را رصد کنید و ... .

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود

میانگین امتیاز ها ۵ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۲

هیچ امتیازی ثبت نشده !

اشتراک گذاری:
زهرا هرمزی هستم. دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پای‌بند به پاسداری و نگهداری از آن. بیش از سه سال است که با تولید محتوای متنی پیراسته و ارائه خدمات تخصصی سئو، در راستای رفع نیاز شرکت‌ها و مخاطبان تلاش می‌کنم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *