خدمات سئو

منظور از خدمات سئو چیست؟
۵
(۴)

این روزها مفهوم سئو برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها آشنا است و همه فکر می‌کنند به خدمات سئو نیاز دارند. رسیدن به رتبه‌های بالا در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو برای همه یک هدف مهم است و بعضا مبالغ هنگفتی را هم در این راه صرف می‌کنند. با این حال، معنای دقیق خدمات سئو و بهینه سازی سایت ، انواع خدمات سئو و هزینه خدمات سئو برای خیلی‌ها روشن نیست.

اگر می‌خواهید بهینه‌سازی وب سایت خود را به یک متخصص سئو بسپارید، لازم است مقداری اطلاعات اولیه در این زمینه داشته باشید. باید انواع خدمات سئو را بشناسید، با فرایندها آشنا باشید و حدود کلی هزینه‌های این پروژه را در نظر بگیرید. در این صورت، می‌توانید استراتژی‌های کسب‌وکار خود را بهتر تنظیم کنید و البته از متخصص سئو درخواست‌های منطقی داشته باشید. ما در وبنا با انواع و اقسام توقعات عجیب و غریب در زمینه سئو روبه‌رو شده‌ایم! البته متخصصان سئو هم باید درک درستی از خدمات سئو وب سایت مورد نظر داشته باشند. در غیر این صورت پروژه به شکست می‌انجامد.

با من همراه باشید تا تمامی نکات لازم را در این زمینه بررسی کنیم.

منظور از خدمات سئو چیست؟

هر کاری که با هدف بهبود رتبه یک سایت در صفحه نتایج جست‌وجو انجام شود، زیرمجموعه خدمات سئو محسوب می‌شود. این کارها در سطوح مختلفی انجام می‌شوند بنابراین خدمات سئو انواع مختلفی دارد.

انواع خدمات سئو

انواع خدمات سئو

از زمانی که شما به یک متخصص سئو مراجعه می‌کنید و او وب سایت‌تان را بررسی می‌کند، تا زمانی که به رتبه مد نظرتان در گوگل دست پیدا کنید، تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود. در ادامه انواع خدمات سئو را به شما معرفی می‌کنم.

سئو تکنیکال

سئو فنی یا تکنیکال، اولین مرحله از پروژه سئو است. در حقیقت باید بگویم سئو از زمان طراحی وبسایت آغاز می‌شود. اگر طراح سایت شما آگاهی کافی در مورد سئو فنی داشته باشند و وب سایت را بهینه طراحی کند، در این زمینه مشکلی نخواهید داشت. به هر حال، متخصص سئو باید در اولین مرحله ساختار سایت و کدها را بررسی کند. در این سطح از خدمات سئو، موارد زیر انجام می‌شود:

  • آنالیز کلی سایت و پیدا کردن مشکلات و ارورهای احتمالی
  • بهینه‌سازی کدها و تگ‌ها
  • بررسی موارد کلی مثل نقشه سایت و فایل txt و …
  • بهینه‌سازی سرعت سایت
  • بررسی ریسپانسیو سایت / راه‌اندازی یا بهینه‌سازی نسخه موبایلی یا AMP
  • نشانه‌گذاری سایت با کدهای اسکیما

پس از این که خیال‌مان از بابت رعایت تمامی موارد فنی راحت شد، به سطح محتوا می‌رسیم.

بیشتر بخوانید :   سئو فنی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

خدمات سئو و بازاریابی محتوا

خدمات بهینه سازی سایت

قبلا در مورد ارتباط سئو و بازاریابی محتوا صحبت کرده‌ایم و می‌دانید که این دو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. در این سطح از خدمات سئو و بهینه سازی سایت ، موارد زیر بررسی و انجام می‌شود:

  • تحقیق کلمات کلیدی، شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، انتخاب کلمات کلیدی هدف
  • تدوین استراتژی محتوا، تقویم محتوا و مشخص کردن ساختار محتوایی صفحات هدف
  • تولید محتوای مستمر بر اساس استراتژی تعیین‌شده با رعایت تمامی اصول سئو آن پیج
  • تدوین استراتژی لینک‌سازی داخلی
  • بهینه‌سازی یا اصلاح محتوای قدیمی سایت

 لینک‌سازی یا لینک بیلدینگ

این مورد یکی از مهمترین انواع خدمات سئو است. اگر استراتژی لینک‌سازی مناسب نداشته باشید، احتمال این که رتبه سایت‌تان بهبود یابد بسیار کم خواهد بود. در این مرحله موارد زیر انجام می‌شوند:

  • بررسی بک لینک‌های فعلی و حذف لینک‌های مخرب
  • تدوین استراتژی مناسب، شروع لینک سازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • تدوین برنامه رپورتاژ کمپین‌ها

بیشتر بخوانید :   چگونه رتبه سایت را تنها با استفاده از لینک سازی داخلی بالا ببریم؟

سئو لوکال یا سئو محلی

خدمات سئو و بهینه سازی سایت لوکال

گوگل همواره تلاش می‌کند بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. در این راستا، موقعیت جغرافیایی کاربران را از طریق آدرس IP تشخیص می‌دهد و بعضی از نتایج را بر اساس اطلاعات جغرافیایی نمایش می‌دهد.

حال اگر شما یک کسب‌وکار محلی داشته باشید، لازم است اطلاعات جغرافیایی خود را به گوگل ارائه دهید. به تمامی اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، سئو لوکال یا محلی گفته می‌شود.

فرض کنیم یک رستوران سنتی در یکی از مناطق تهران دارید. اگر از خدمات سئو لوکال استفاده کرده باشید هنگامی که کاربران در آن منطقه عنوان رستوران سنتی را در گوگل سرچ کنند، اطلاعات رستوران شما هم نمایش داده خواهد شد.

در این سطح از خدمات سئو و بهینه سازی سایت موارد زیر انجام می‌شود:

  • ثبت موقعیت در نقشه گوگل
  • هدف‌گذاری و استفاده از عبارت‌های محلی در سایت
  • بررسی و مدیریت نظرات و امتیازات کاربران

کدام یک از انواع خدمات سئو برای وبسایت من مناسب است؟

این مسئله به نوع کسب‌وکار و البته وضعیت فعلی سایت‌تان بستگی دارد. بعضی از موارد در مورد همه وب سایت‌ها باید انجام شوند. مثلا سئو تکنیکال برای همه سایت‌ها لازم است اما همه سایت‌ها به سئو محلی نیاز ندارند. بعضی از موارد نیز ممکن است قبلا انجام شده باشند و نیازی به اجرای مجدد نباشد.

متخصص سئو قبل از شروع پروژه، موارد مورد نیاز را بررسی می‌کند و به اطلاع‌تان می‌رساند. بهتر است خودتان هم یک دید کلی نسبت به وضعیت سایت و رقبا داشته باشید. منظورم این نیست که به صورت تخصصی و عمیق سئو بدانید. با این حال اگر از کلیات سئو اطلاع داشته باشید کار را هم برای خودتان و هم برای متخصص سئو آسان‌تر خواهید کرد.

در پروژه‌های بزرگ، لازم است تیم طراحی سایت، تولید محتوا و سئو با هم همکاری داشته باشند. در این شرایط، متخصص سئو استراتژی‌ها را تدوین می‌کند و در اختیار تیم‌های دیگر می‌گذارد.

هزینه خدمات سئو

هزینه خدمات سئو

از همه این توضیحات که بگذریم، یکی از عوامل تعیین‌کننده در مورد پروژه‌های سئو، تعرفه خدمات و هزینه‌ها است. عوامل متعددی در تعیین هزینه خدمات سئو موثر هستند. می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم:

  • نوع و سطح خدماتی که نیاز دارید (تکنیکال، محلی و … / سئو داخلی یا خارجی)
  • میزان رقابت در کلمات کلیدی هدف

با این تفاسیر نمی‌توان یک قیمت ثابت را به عنوان هزینه خدمات سئو بیان کرد. لازم است ابتدا یک آنالیز کلی روی وب سایت و شرایط کسب‌وکارتان انجام شود و سپس هزینه‌ها محاسبه شوند.

هر چه تنوع خدماتی که نیاز دارید بیشتر و رقابت در کلمه‌های کلیدی مد نظرتان سخت‌تر باشد، هزینه‌ها بالاتر می‌روند. همچنین ممکن است به جای سپردن پروژه سئو به یک متخصص، از او مشاوره بگیرید. در این صورت مشاور سئو مواردی که باید انجام شوند را به اطلاع‌تان می‌رساند اما خودتان باید آن کارها را انجام دهید. طبیعتا در چنین شرایطی هزینه‌ها پایین‌تر می‌آید.

بیشتر بخوانید :   سوال های مهمی که قبل از انتخاب مشاور سئو باید بپرسید

در نهایت توجه داشته باشید که هیچ کس نمی‌تواند تضمینی به شما بدهد. کارشناس سئو تمامی موارد لازم را انجام می‌دهد اما باز هم نتیجه نهایی صد درصد مشخص نیست. نتیجه‌ای که می‌گیرید به وضعیت الگوریتم‌های گوگل و تلاش‌های رقبا نیز بستگی دارد. اگر هم به رتبه مد نظرتان رسیدید، تضمینی برای ماندن در این رتبه وجود ندارد. در حقیقت سئو یک فعالیت و رقابت دائمی است.

انواع مختلفی را می‌توان در این زمینه نام برد: سئو تکنیکال و بهینه‌سازی ساختار سایت، سئو محتوا که شامل تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی متن‌ها، لینک‌سازی داخلی و ... می‌شود، سئو لوکال یا محلی و ... .

این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواردی مثل نوع و سطح خدماتی که نیاز دارید (تکنیکال، محلی و ... / سئو داخلی یا خارجی)، میزان رقابت در کلمات کلیدی هدف و .... بنابراین رقم دقیق، پس از تحلیل و آنالیز سایت مشخص می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود

میانگین امتیاز ها ۵ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۴

هیچ امتیازی ثبت نشده !

اشتراک گذاری:
زهرا هرمزی هستم. دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پای‌بند به پاسداری و نگهداری از آن. بیش از سه سال است که با تولید محتوای متنی پیراسته و ارائه خدمات تخصصی سئو، در راستای رفع نیاز شرکت‌ها و مخاطبان تلاش می‌کنم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *