راهنمای کامل بخش Links در سرچ کنسول جدید گوگل

راهنمای کامل بخش Links در سرچ کنسول جدید گوگل

یکی از کارهای مهمی که برای بهینه‌سازی وب سایت خود باید انجام دهید، لینک‌سازی یا لینک بیلدینگ است. ایجاد یک شبکه از لینک‌های داخلی و خارجی روند حرکت خزنده‌های گوگل را تسریع می‌کند و باعث بهبود سئو و رتبه سایت در نتایج موتورهای جست‌وجو می‌شود. در بخش Links در سرچ کنسول جدید جزئیات دقیقی را درباره ساختار لینک‌های داخلی و خارجی سایت مشاهده می‌کنید. اطلاعاتی که دانستن آن‌ها برای سئوکارها و وبمسترها بسیار مهم است.

برای آشنایی با نحوه عملکرد این ابزار مفید با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید :   راهنمای کامل بخش Mobile Usability در سرچ کنسول جدید

بخش External links

Links در سرچ کنسول جدید

لینک‌های خارجی یکی از مهمترین بخش‌های Links در سرچ کنسول جدید هستند. در این بخش می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • تعداد لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده شده است چقدر است؟
  • کدام یک از مطالب و صفحات سایت‌تان بیشترین لینک را دریافت کرده‌اند؟
  • لینکی که به سایت شما داده شده است، از کدام بخش وب سایت خارجی بوده است؟

در بخش لینک‌های خارجی، روی لینک یکی از صفحات سایت‌تان کلیک کنید، در قسمت بالای صفحه می‌توانید تعداد لینک‌ها و تعداد سایت‌ها را مشاهده کنید.

در باکس پایین و زیر عنوان Top sites linking to this page می‌توانید سایت‌هایی را که بیشترین لینک را به این صفحه داده‌اند مشاهده کنید. با کلیک روی هر یک از سایت‌ها می‌توانید اطلاعات جزئی‌تری را ببینید. در این بخش مشخص می‌شود که کدام یک از صفحات آن وب سایت، به صفحه مورد نظر شما لینک داده‌اند.

در این بخش از Links در سرچ کنسول جدید می‌توانید متوجه شوید کدام بخش از محتوای سایت‌تان برای سایت‌های دیگر مفید است و بیشترین لینک را دریافت کرده است. با داشتن چنین اطلاعاتی می‌توانید روی محتواهای محبوب سایت‌تان بیشتر کار کنید.

روی هر یک از این لینک‌ها کلیک کنید به صفحه سایتی که به شما لینک داده است منتقل می‌شوید. این ویژگی به خصوص زمانی که سایت‌های دیگر از محتوای سایت شما کپی‌برداری کرده باشند مفید است. گاهی سایت‌های دیگر مطالب شما را کپی می‌کنند و متوجه لینکی که درون محتوا قرار دارد نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید :   بررسی کامل بخش Sitemaps در سرچ کنسول جدید

با بخش Links در سرچ کنسول جدید می‌توانید تمامی لینک‌های خارجی را تحت نظر داشته باشید و موارد کپی یا کارهایی که در زمینه سئو منفی صورت گرفته باشد پیگیری کنید. اگر سایتی که به شما لینک داده است، اسپم باشد می‌توانید نسبت به حذف آن لینک اقدام کنید.

ضمنا می‌توانید بررسی کنید آیا سایت‌هایی که برای‌تان مهم هستند به شما لینک داده‌اند یا خیر. برای مثال اگر یک کافه دارید و برای آن سایت طراحی کرده‌اید، قطعا برای‌تان مهم خواهد بود که صفحات کافه گردی و بلاگ‌های فعال در این زمینه به سایت شما لینک داده باشند.

در باکس پایین‌تر و زیر عنوان Top linking sites می‌توانید ببینید کدام سایت‌ها بیشترین لینک را به سایت شما داده‌اند. برای بررسی دقیق‌تر روی گزینه More کلیک کنید.

با کلیک روی هر یک از گزینه‌ها، می‌توانید ببینید سایت مورد نظر چند بار و به کدام صفحه از سایت‌تان لینک داده است.

در پایین‌ترین باکس از بخش Links در سرچ کنسول جدید عنوان Top linking text را مشاهده می‌کنید. در این بخش می‌توانید ببینید سایت‌های دیگر با چه کلماتی به سایت شما لینک داده‌اند. با کلیک روی هر یک از کلمات جزئیات بیشتری دریافت خواهید کرد. در این بخش تنها می‌توانید کلمات کلیدی و تعدا لینک‌هایی که از طریق آن‌ها دریافت کرده‌اید را مشاهده کنید و امکان بررسی لینک‌ها به صورت جداگانه وجود ندارد.

یکی از کاربردهای این بخش این است که ببینید متن لینک همان است که خودتان می‌خواهید و اسپم نیست. نکته دیگر این است که می‌توانید ببینید سایت‌های دیگر وب سایت شما را چگونه توصیف می‌کنند. در صورتی که این توصیف مطابق میل‌تان نیست، باید محتوای سایت‌تان را به روز رسانی کنید و خود را واضح‌تر معرفی کنید.

بخش Internal links

Links در سرچ کنسول جدید

Internal links یا لینک‌های داخلی، لینک‌هایی هستند که از صفحات درون سایت به صفحات دیگر سایت خود می‌دهید. این لینک‌ها شامل دسته‌بندی منوها نیز می‌شوند. یک شبکه داخلی که توسط آن کاربر را به بخش‌های مختلف سایت خود هدایت می‌کنید و باعث می‌شوید زمان بیشتری را در سایت بگذراند.

لینکسازی داخلی میتواند باعث بهبود رتبه سایت شود. به همین دلیل باید برای آن استراتژی درستی تعریف کنید و سپس می‌توانید از طریق بخش Links در سرچ کنسول جدید به بررسی این استراتژی و شبکه لینک‌های داخلی بپردازید.

در این بخش می‌توانید کدام صفحات بیشترین لینک داخلی را دریافت کرده‌اند. همچنین می‌توانید از این گزارش برای مدیریت عمق لینک‌ها استفاده کنید و لینک‌ها را به گونه‌ای طراحی کنید که کاربران بتوانند با کمترین کلیک ممکن به صفحه مورد نظرتان برسند.

با توجه به مواردی که گفته شد متوجه می‌شویم، بخش Links در سرچ کنسول جدید گزارش‌های دقیق‌تر و جزئی‌تری نسبت به ورژن قبلی ارائه می‌دهد. با استفاده از این گزارش‌ها می‌توانید نحوه عملکرد استراتژی لینک‌سازی خود را بررسی کنید، محبوب‌ترین محتوای سایت را بشناسید، لینک‌های اسپم را شناسایی کنید و بهبودهای لازم را انجام دهید.

۰/۵ ( ۰ نظر )
اشتراک گذاری:
زهرا هرمزی هستم. دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پای‌بند به پاسداری و نگهداری از آن. بیش از سه سال است که با تولید محتوای متنی پیراسته و ارائه خدمات تخصصی سئو، در راستای رفع نیاز شرکت‌ها و مخاطبان تلاش می‌کنم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *