چگونه رتبه سایت را تنها با استفاده از لینک سازی داخلی بالا ببریم؟

لینک سازی داخلی
۵
(۱)

لینک‌های داخلی ارتباطات بین محتوای سایت را نشان می‌دهند. آن‌ها ارزش و اهمیت را بین صفحه‌ها جابه‌جا می‌کنند و از همه مهمتر، ساختار سایت را نمایان می‌کنند. لینک سازی داخلی بخش مهمی از استراتژی لینک سازی سایت را تشکیل می‌دهد و می‌تواند به ایندکس شدن و بهبود سئو کمک کند. همچنین نرخ کلیک و نرخ تبدیل مشتریان را افزایش می‌دهد زیرا در این حالت مشتریان می‌توانند به راحتی آن چه را که می‌خواهند در صفحات سایت پیدا کنند.

قوانین اساسی لینک سازی داخلی

قبل از این که به افزایش رتبه با استفاده از لینک سازی داخلی بپردازیم، بیایید نگاهی به قوانین اساسی این کار بیاندازیم:

  • هر چه یک صفحه لینک‌های بیشتری بگیرد گوگل ارزش بیشتری برای آن قائل می‌شود. مانند اتفاقی که در مورد لینک‌های خارجی می‌افتد، لینک‌های داخلی هم به گوگل کمک می‌کنند اهمیت یک صفحه را با توجه به دیگر صفحه‌ها درک کند.
  • لینک‌های داخلی تا حدی اهمیت دارند که اکنون گوگل عدد ۱۰۰۰ لینک را برای هر صفحه معقول می‌داند. فراموش نکنید که این رقم تمامی لینک‌های صفحه را در بر می‌گیرد. یعنی حتی آن‌هایی را که در هدر، فوتر، منو یا قسمت‌های دیگر قرار دارند.
  • لینک‌سازی چنان قدرتی دارد که می‌تواند حتی به صفحات کم ارزشی که لینک‌های زیاد دریافت کرده‌اند، ارزش بدهد مثلا صفحاتی مثل درباره ما و تماس با ما.
  • لینک از صفحاتی با محتوای جدید، می‌تواند ارزش جدید ایجاد کند. این لینک‌ها سیگنالی به گوگل می‌فرستند که باعث می‌شود خزنده‌ها به سراغ صفحه جدید بروند.

بیشتر بخوانید :   تکنیک های خطرناک سئو

سه استراتژی لینک سازی داخلی که باعث بهبود رتبه سایت می‌شوند

با در دست داشتن این اطلاعات، می‌توانیم به سراغ لینک سازی داخلی برویم. سه استراتژی مهم در این زمینه به شرح زیر هستند:

افزایش رتبه سایت با کاهش عمق صفحه

پارسال جان مولر اعلام کرد که عمق کلیک‌ها بر سئو سایت اثر می‌گذارد. وقتی از صفحه اصلی یک سایت آغاز می‌کنیم، چه تعداد کلیک لازم است تا به صفحه دلخواه‌مان برسیم؟ تعداد این کلیک‌ها بر سئو صفحه موثر است. هر چقدر که یک صفحه به صفحه اصلی سایت نزدیک‌تر باشد، توجه مثبت بیشتری از گوگل دریافت می‌کند.

این خبر خوبی است. اکنون سایت‌هایی که ساختار عمیق و پیچیده دارند می‌دانند برای کسب رتبه بهتر چه کار باید بکنند.OnCrawl  به سایت‌هایی که در حوزه‌هایی مثل تجارت الکترونیک فعالیت دارند کمک کرده است با کم کردن عمق صفحات سایت رنکینگ بهتری به دست آورند و UX خود را بهبود دهند.

افزایش رتبه سایت با کاهش عمق صفحه

با استفاده از داده‌های آماری، متوجه شدیم که عمق صفحه را می‌توان از چند طریق کاهش داد:

  • افزایش تعداد صفحه‌های مشابه و صفحه‌های توصیه‌شده مثلا در صفحات محصول. این یعنی افزایش تعداد لینک‌های داخلی در یک دسته یا میان دسته‌های مرتبط که باعث می‌شود بعضی از صفحه‌های عمیق به سطوح بالاتر برسند.
  • افزایش تعداد دسته‌های رده‌بالا در صفحه اصلی. با دو برابر کردن تعداد دسته‌هایی که در صفحه اصلی فهرست شده‌اند، صفحات بیشتری در آن دسته‌ها نزدیک صفحه اصلی قرار می‌گیرند.
  • کاهش تعداد صفحات قابل دسترسی در فهرست یک دسته‌بندی. این کار را می‌توانید با افزایش آیتم‌های هر صفحه انجام دهید. همچنین می‌توانید تعداد دسته‌های رده بالا افزایش دهید که در نتیجه تعداد آیتم‌های هر دسته کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید :   تجربه کاربری یا UX چیست ؟

افزایش رتبه سایت با ایجاد کانون محتوا

لینک سازی داخلی با بهبود عملکرد محتوا به سایت‌هایی که برای افزایش اعتبار در بعضی موضوعات از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، کمک می‌کند. با تقویت موضوعات اصلی و تشکیل دادن یک گروه دور صفحات بنیادی، می‌توانید قدرت و اعتبار تمام صفحاتی که درباره یک موضوع هستند را افزایش دهید و جایگاه بهتری در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو به دست آورید.

با استفاده از OnCrawl  برای بخش‌بندی سایت بر اساس کانون‌های محتوا، می‌توانید ساختار لینک‌سازی کانون‌ها و گروه‌های موضوعی محتوا را مشاهده کنید. این کار اجازه می‌دهد شاخص‌های هر کانون محتوا را دنبال و بهبودها را با معیارهایی مانند بازدید ارگانیک، رنکینگ، میزان بررسی توسط خزنده‌ها و … بررسی کنید.

ایجاد شبکه محتوا با لینک سازی داخلی

یک کانون محتوا:

  • حول یک صفحه بنیادی سایت ساخته می‌شود؛ صفحه‌ای با موضوعی که سایت شما می‌خواهد در آن متخصص به نظر برسد. صفحه بنیادی به صفحات دیگر در کانون محتوا لینک داده می‌شود.
  • از لینک‌های داخلی برای تقویت ارتباط میان صفحه‌ها استفاده می‌کند. در انکر تکست این لینک‌ها باید کلمات کلیدی مرتبط با تم کانون محتوا استفاده شود.

معمولا صفحه بنیادی سایت رتبه خوبی دارد. لینک دادن از این صفحه به صفحات دیگری که در کانون محتوا هستند، باعث می‌شود اعتبار این صفحه به آن‌ها هم برسد. همچنین استفاده از لینک های داخلی برای ساخت کانون‌های موضوعی محتوا باعث افزایش اعتبار دامین و نرخ کلیک سایت خواهد شد.

هر چه صفحات داخل یک کانون محتوا بیشتر به یکدیگر لینک بدهند، جایگاه گروه در صفحات نتایج جستوجو بهتر میشود.

بیشتر بخوانید :   معنای واقعی کلمات کلیدی Long tail چیست؟

افزایش رتبه سایت در یک گروه انتخابی از صفحات

کار کردن با سایت‌هایی که کمپین‌های فصلی یا رویدادی راه می‌اندازند یعنی OnCrawl بارها و بارها دیده است استراتژی لینک سازی داخلی چگونه می‌تواند به نفع صفحاتی باشد که در زمان محدودی سودآور هستند. برای مثال فروش ویژه تعطیلات، حراج‌ها، راج‌های بلیت‌ها و … همه باید در زمان قبل از آغاز رویداد ترویج شوند. برای پروموت گروهی از صفحات مربوط به یک رویداد باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • یک لندینگ پیج بسازید که برای جست‌وجوهای مرتبط با رویداد بهینه‌سازی شده باشد. این صفحه باید به اندازه کافی متن داشته باشد که در جست‌وجوهای مورد نظر به خوبی نمایش داده شود و تم رویداد مورد نظر باید به خوبی در آن رعایت شده باشد. ایجاد یک صفحه لندینگ غنی از ساختن چندین صفحه محصول راحت‌تر است.
  • تاریخ و شمارش معکوس را در صفحه لندینگ قرار دهید. شمارش معکوس می‌تواند باعث شود تغییرات محتوا ثبت شود و تعداد بازدید خزنده‌های گوگل افزایش یابد.
  • یک کانون محتوا ایجاد کنید و از صفحه لندینگ به صفحات این کانون لینک بدهید. در این حالت منظور از محتوا صفحاتی است که از قبل در وب سایت وجود دارند. صفحات مربوط به رویداد، صفحات محصولات، مقاله‌های مرتبط و … . این کمک می‌کند محبوبیت صفحه لندینگ بین صفحاتی که به آن‌ها لینک داده است توزیع شود.
  • از لینک‌سازی داخلی برای جا انداختن صفحه لندینگ استفاده کنید. از صفحه اصلی با انکر تکست‌های مرتبط به آن لینک بدهید و آن را در رتبه‌های بالای منو قرار دهید. کاری کنید که صفحه لندینگ از بیشتر بخش‌های سایت قابل دسترسی باشد.

معیارهای OnCrawl که کمک می‌کنند میزان موفقیت استراتژی‌های خود را اندازه بگیرید:

  • فرکانس خزیدن: این معیار افزایش بازدید خزنده‌های گوگل از سایت را در طول دوره‌ای که به رویداد منجر می‌شود نشان می‌دهد.
  • تاثیرات و بازدیدهای سئو: این معیار نشان می‌دهد که لندینگ پیج شما در صفحه نتایج نشان داده شده است و میزان بازدیدهای ارگانیک را از آن نشان می‌دهد.
  • فاکتورهای آن پیج: با این معیار مطمئن می‌شوید صفحه لندینگ با معیارهای آن پیج (عنوان، توضیحات متا، تعداد کلمات و سرنویس‌ها) سئو شده است.

در این مقاله به بررسی سه مورد از بهترین استراتژی‌های لینک سازی داخلی پرداختیم. با استفاده از این راهکارها، می‌توانید ساختار سایت خود را در نظر گوگل بهتر کنید و رتبه آن را در صفحه نتایج بالا ببرید.

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود

میانگین امتیاز ها ۵ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۱

هیچ امتیازی ثبت نشده !

اشتراک گذاری:
زهرا هرمزی هستم. دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پای‌بند به پاسداری و نگهداری از آن. بیش از سه سال است که با تولید محتوای متنی پیراسته و ارائه خدمات تخصصی سئو، در راستای رفع نیاز شرکت‌ها و مخاطبان تلاش می‌کنم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *