الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird چیست

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار دقیق‌‌ترین و سریع‌‌ترین الگوریتم گوگل، بعد از گوگل پاندا و گوگل پنگوئن، در سال ۲۰۱۳ به جمع خانواده بزرگ گوگل پیوست. مرغ مگس خوار یا Hummingbird برای بهبود نتایج جستجو به کمک پاندا و پنگوئن آمده است. در ادامه با روش کار این الگوریتم آشنا می‌‌شویم.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

وظیفه مرغ مگس خوار این است که در سریع‌‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز کاربران در صفحات جستجو باشد. تمرکز الگوریتم مرغ مگس خوار روی عبارات جستجو شده توسط کاربر است، این عبارات را به طور کامل تجزیه و تحلیل  می‌‌کند و باعث می‌‌شود کاربران در کمترین زمان ممکن به پاسخ سوالاتشان برسند.

با آمدن این الگوریتم همه نگران بودند که تغییراتی روی ترافیک سایت‌‌ها و رنکینگ به وجود بیایید که بعدها مرغ مگس خوار اعلام کرد هدف من نیاز کاربران و مواردی است که آن‌‌ها به دنبالش هستند و برای رتبه بهتر کافی است عباراتی را که کاربران در جستجوی آن‌‌ها هستند پیدا کنید و با ساخت محتوای مفید و ارزشمند توجه آن‌‌ها را به سوی خود جلب کنید. در این صورت من هم به شما کمک می‌‌کنم که به نتایج دلخواه‌‌تان برسید.

روش کار الگوریتم مرغ مگس خوار

به کمک الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل توانست درک بهتری از خواسته کاربران اینترنتی داشته باشد و از طرف دیگر بخاطر سرعت این الگوریتم توانست خدمات بیشتری را به آن ها ارائه دهد. برای مثال عبارت «طراحی سایت» را در نوار جستجو تایپ می‌‌کنید. گوگل علاوه بر موضوع درخواستی، تمام موارد مرتبط به طراحی سایت را هم در اختیار شما می‌‌گذارد. این اطلاعات می‌‌تواند مواردی مثل، طراحی و روش‌‌های بهینه‌‌سازی سایت، آموزش طراحی سایت و اسامی سایت‌‌هایی باشد که طراحی سایت انجام می‌‌دهند.

روش کار الگوریتم مرغ مگس خوار

با توجه به متفاوت بودن کلام کاربران و درک متفاوت آن‌‌ها از موضوعات و خواسته‌‌هایشان، گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را به گونه ای طراحی کرده است که نسبت به مفهوم و مترادف کلمات نیز حساس باشد. این الگوریتم با در نظر گرفتن این که هدف شما از جستجو ممکن است چیزهای دیگری نیز باشد، تلاش می‌‌کند با نشان دادن نتایج مرتبط، شما را هر چه زودتر به نتیجه دلخواه خود برساند.

این الگوریتم برای انجام وظایفش از Google Knowledge Graph ( گراف دانش گوگل ) و Semantic search  (جستجوی معنایی) هم کمک می‌‌گیرد.

منظور از گراف دانش گوگل و جستجوی معنایی چیست؟

گراف دانش گوگل (Google Knowledge Graph) یک پایگاه اطلاعاتی از داده‌‌ها، با موضوعات متفاوت است که اطلاعات آن از سراسر اینترنت و وب سایت‌‌های معتبر جمع‌‌آوری شده‌‌اند و در یک باکس اطلاعاتی در کنار نتایج جستجو نشان داده می‌‌شود.

در جستجوی معنایی یا Semantic search ، گوگل با توجه به تاریخچه جستجو و بر اساس آدرس IP، شما شما را در رسیدن به موارد دلخواه‌‌تان یاری می‌‌کند. با وارد کردن اولین کلمه از جستجوهای قبلی می‌‌توانید به لیستی ازنتایج که قبلا از آن‌‌ها استفاده کردید دست پیدا کنید.

چگونه توجه الگوریتم مرغ مگس خوار را جلب کنیم؟

این الگوریتم روی موارد زیر تاکید دارد. با رعایت این موارد می‌‌توانید رتبه بهتری در صفحات نتایج جستجو داشته باشید:

  • بهینه کردن کلمات کلیدی: به جای این که از کلمه کلیدی مورد نظر به دفعات زیاد استفاده کنیم، از کلمات هم معنی یا مترادف آن استفاده کنیم. مثلا تنبیه و مجازات یا اطلاعات و داده.
  • بهینه‌‌سازی انکرتکست‌‌ها: یعنی انتخاب Anchor Text ها به گونه‌‌ای باشد که با کلمه کلیدی و محتوای سایت همخوانی داشته باشند .
  • نوشتن مقالات کوتاه: از نوشتن مقالات طولانی به تعداد زیاد خودداری کنید.
  • استفاده از تصویر و ویدئو: تصویر باعث جذب مخاطب می‌‌شود. برای بالا بردن جذابیت متون و مقالات، از تصاویر و ویدئو استفاده کنید.

در پایان باید دوباره تاکید کنم، برای کاربران و در راستای خواسته‌‌های آن‌‌ها محتوا تولید کنید. محتوای وب سایت‌‌تان هر چه بیشتر برای کاربران مفید و جذاب باشد، توجه گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار را بیشتر به خود جلب می‌‌کند.

۰/۵ ( ۰ نظر )
اشتراک گذاری:
زهرا هرمزی هستم. دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پای‌بند به پاسداری و نگهداری از آن. بیش از سه سال است که با تولید محتوای متنی پیراسته و ارائه خدمات تخصصی سئو، در راستای رفع نیاز شرکت‌ها و مخاطبان تلاش می‌کنم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *