انکر تکست Anchor Text و انواع آن
انکر تکست از جمله مواردی است که بهینهسازی آن در سئو سایت نقش به سزایی دارد و در صورتی که به درستی از آنها استفاده کنید میتوانید روی رتبه سایت خود در موتورهای جستجو تاثیر بگذارید. اگر تمایل دارید بدانید که با انواع Anchor Texts آشنا شوید و بدانید که چطور و چگونه میتوانند روی سئو سایت شما تاثیر بگذارند با ما همراه باشید.
انکر تکست Anchor Text چیست؟
انکر تکست متن یا عنوان قابل مشاهده و قابل کلیک در لینکها است. به زبان سادهتر متن یا کلمهای در یک صفحه است که میتوان روی آن کلیک کرد و از صفحهای به صفحه دیگر یا از سایتی به سایت دیگر در حرکت بود. این متن در حالت استاندارد به رنگ آبی و زیر خط دار است.
اهمیت انکر تکست در سئو
با استفاده از Anchor Text ها ، اطلاعاتی توصیفی و مرتبط با محتوای لینک مقصد در اختیار کاربر قرار میدهید. از آن جایی که هدف موتورهای جستجو این است که مرتبطترین و مناسبترین نتایج را در اختیار کاربر قرار دهند استفاده از Anchor Texts برای بهتر دیده شدن شما کارساز خواهد بود.
انکرتکستها با صفحات لندینگ ارتباط مستقیم دارند و زمانی که از آنها استفاده میشود این موضوع از چشم الگوریتمهای گوگل دور نخواهد ماند. از طرف دیگر شما با هدف هدایت کاربر به صفحات داخلی سایت می توانید از Anchor Texts استفاده کنید و ترافیک سایت خود را بالا ببرید و بار دیگر مورد توجه گوگل قرار بگیرید .
انواع انکر تکست
رایجترین انکرتکستها عبارتند از:
Exact Match یا تطبیق کلی
در این انکر تکست در متن لینک از کلمه کلیدی استفاده میشود. فرضا یک مقاله تحت عنوان «ابزارهای آنالیز کردن سایت» دارید و و با ایجاد یک لینک مشابه همین نام میتوانید یک انکر تکست Exact Match داشته باشید. مورد کاربرد زیادی دارد ولی باید در نظر بگیرید که استفاده بیش ازحد از این روش موجب میشود از سوی گوگل جریمه شوید.
Branded یا نام تجاری
در این نوع از نام برند برای توصیف لینک استفاده می کنید مثلا webnagroup نام برند یک سایت طراحی و بهینه سازی سایت است و می تواند یک Branded Anchor Text باشد.
Partial Match یا تطبیق جزئی
فرض کنید یک لینک با عنوان «انواع تکنیکهای بهینهسازی سایت» دارید و به صفحه یا مقالهای تحت عنوان «بهینهسازی موتورهای جستجو» لینک میدهید. در این حالت یک لینک با انکر تکست Partial Match ایجاد کردهاید؛ یک لینک با جزئیات بیشتر که به واسطه آن کاربران را تشویق به خواندن مقاله اصلی میکنید.
Naked Link یا لینک عریان
در این نوع به جای استفاده از کلمات کلیدی از آدرس سایت ( URL ) به عنوان متن لینک استفاده میکنید برای مثال www.webnagroup.ir یک Naked Link Anchor Text است.
Generic یا عمومی
بعضی اوقات در مقالات یا صفحاتی اینترنتی با متن یا کلماتی مانند اینجا کلیک کن، اینجا، اطلاعات بیشتر، بیشتر بخوانید و … مواجه میشوید. اینها
انکرتکستهای عمومی هستند.
Image یا تصویر
در این نوع Anchor Text به جای استفاده از متن، از تصویر در لینک استفاده میکنید. در این حالت Alt tag تصویرتان به عنوان انکر تکست شناسایی میشود. با کمک انکرتکست Image کاری میکنید که تصاویر موجود در سایت از چشم گوگل به دور نماند و به هنگام ارزیابی سایتتان به آنها نیز توجه داشته باشد.
Brand + Keyword یا کلمه کلیدی + برند
همانطور که از نام این Anchor Text مشخص است، متنی که به عنوان انکرتکست از آن استفاده می شود کلمه کلیدی به همراه نام تجاری سایت است. برای مثال طراحی سایت وبنا.
Long Tail یا طولانی
انکرتکست Long Tail همانند انکر تکست Partial Match ، جزئیات بیشتری از محتوا را در اختیارتان قرار میدهد و تنها تفاوتش با انکرتکست تطبیق جزئی، تعداد بیشتر کلماتی است که در متن لینک استفاده میشود.
در پایان و با توجه به مهم بودن انواع لینک و لینکسازی باید به یاد داشته باشید یکی از اصلیترین مواردی که گوگل نسبت به آن حساسیت ویژهای دارد، مرتبط بودن لینکها با عناوین مقالات و صفحات اینترنتی است باید به اطلاع شما برسانم از جمله مواردی که میتواند تاثیر شگفتانگیزی روی سئو سایت شما داشته باشند محتوای باکیفیت و انکر تکست ها هستند.
انکر تکست چه اهمیتی در سئو دارد؟
انکر تکست ها، اطلاعاتی توصیفی و مرتبط با محتوای لینک مقصد در اختیار کاربر قرار میدهند. گوگل نیز به دنبال نشان دادن بهترین و مرتبطترین نتایج به کاربران است بنابراین متن لینکها را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر میگیرد.
انواع انکر تکست کدامند؟
بسته به کلماتی که در متن لینک به کار میبریم، نوع انکر تکست متفاوت خواهد بود. ممکن است کلمه کلیدی را عینا لینک بدهیم یا آن را همراه با نام برند بنویسیم یا ... برای مشاهده فهرست کامل و جزئیات هر مورد، مقاله را مطالعه بفرمایید.
دیدگاه ها
یک دیدگاه
سلام خسته نباشید ممنون از متن و توضیح خوبتون