چه سایت‌هایی به ریدیزاین یا باز طراحی نیاز دارند؟

چه سایت‌هایی به ریدیزاین یا باز طراحی نیاز دارند؟
۴.۷
(۳)

یکی از خدماتی که شرکت‌های طراحی سایت ارائه می‌دهند، باز طراحی است. ریدیزاین یا باز طراحی سایت فرایندی است که می‌تواند وضعیت کسب‌وکار شما را تا حدود زیادی بهبود دهد. طراحی مجدد سایت اگر در زمان مناسب و با دلایل محکم انجام نشود، تنها به هدر رفتن وقت و انرژی منجر خواهد شد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که چه سایت‌هایی به این کار نیاز دارند و اصول باز طراحی سایت چیست.

بیشتر بخوانید :   سایت حرفه ای

منظور از ریدیزاین سایت چیست؟

منظور از ریدیزاین سایت چیست؟

قبل از این که به اصول باز طراحی وبسایت بپردازیم، باید ببینیم اصلا منظور از این اصطلاح چیست. اگر سایت خود را مثل یک کافه در نظر بگیرید، ریدیزاین مثل تغییر دکوراسیون است. با این تعریف تفاوت باز طراحی و انتقال سایت معلوم می‌شود. وقتی صحبت از تغییر دکوراسیون باشد، محل کافه را تغییر نمی‌دهیم بلکه با استفاده از بعضی ابزارها و وسایل، به محیط فعلی جلوه‌ای متفاوت می‌دهیم.

در مورد سایت هم همین اتفاق می‌افتد. یعنی آدرس و دامین تغییری نمی‌کند و سایت را به کلی منتقل نمی‌کنیم. بلکه ظاهر و سر و شکل آن را تغییر می‌دهیم و بعضی از عملکردهایش را بهبود می‌بخشیم.

چه زمانی به طراحی مجدد سایت نیاز دارید؟

همان طور که گفتم، گاهی اوقات ریدیزاین وب سایت می‌تواند برای پیشرفت کسب‌وکارها بسیار مفید باشد. لازم است بدانید این کار را دقیقا به چه دلیلی انجام می‌دهید و توقع دارید چه نتیجه‌ای به دست آورید.

ریدیزاین سایت و برندسازی

مسئله برندسازی به مرور جای خود را در کسب‌وکارهای ایرانی باز می‌کند. فرایندی که قبلا ناآگاهانه انجام می‌شد، این روزها به متخصصان برندینگ سپرده می‌شود. با این حال، هنوز تا جا افتادن این موضوع راه زیادی در پیش داریم. به همین دلیل می‌بینیم که بسیاری از کسب‌وکارها، وب سایت خود را می‌سازند و فعالیت‌شان را شروع می‌کنند و بعد از مدتی تازه به یاد برندسازی می‌افتند!

اگر از روز اول هویت و شخصیت برند را تعیین نکنید، در ادامه راه مجبور به تغییر دادن بعضی از فرایندها خواهید شد. ریدیزاین وبسایت یکی از همین تغییرها است.

البته این هم ممکن است که بعضی از کسب‌وکارها پس از مدتی تصمیم بگیرند یک برندسازی مجدد یا ری برند انجام دهند.

در هر صورت، وب سایت به عنوان ویترین دیجیتال تجارت، باید به خوبی نشانگر هویت برند شما باشد. لوگو، رنگ‌آمیزی، قالب، کپی رایتینگ و … همه صدای برند را به گوش مخاطبان می‌رسانند. اگر طراحی آن‌ها مناسب نباشد، پیام شما منتقل نمی‌شود و تصویر و حس مورد نظرتان در ذهن مخاطب ثبت نمی‌شود.

در چنین شرایطی، استفاده از خدمات باز طراحی سایت بخش مهمی از فرایند برندسازی است.

بیشتر بخوانید :   ارتباط سئو و برندسازی چیست؟

 واکنش‌گرایی و طراحی مجدد سایت

چه زمانی طراحی مجدد سایت نیاز دارید؟

همان طور که می‌دانید الگوریتم Mobile First Index و سیاست‌های جدید گوگل، اولویت را تلفن همراه می‌دهد. یعنی نحوه نمایش سایت شما در موبایل تاثیر بیشتری بر رنکینگ خواهد داشت. دلیل این مسئله ساده است: کاربران موبایلی اکنون بیش از ۵۰ درصد کل کاربران را تشکیل می‌دهند و این رقم روز به روز افزایش می‌یابد. بنابراین حتی بدون در نظر گرفتن الگوریتم‌های گوگل هم، برای راضی نگه داشتن کاربران باید سایت ریسپانسیو باشد.

این نکته معمولا در سایت‌های جدید رعایت می‌شود اما اگر یک وب سایت قدیمی دارید یا از اول در طراحی سایت کاربران موبایل در نظر گرفته نشده اند، مجبور می‌شوید آن را ارتقا بدهید یا به اصطلاح از خدمات باز طراحی سایت استفاده کنید.

باز طراحی سایت و UI و UX

این هم یکی از مسائلی است که باید قبل از شروع طراحی سایت به آن فکر می‌کردید و نکردید! این همه که ما می‌گوییم گول تبلیغ‌های طراحی سایت ارزان و سریع را نخورید به همین دلیل است. در طراحی سایت اصولی رابط کاربری و تجربه کاربری حتما در نظر گرفته می‌شود.

در یک وب سایت مناسب، بازدیدکننده باید بتواند به راحتی به صفحات مورد نظرش برسد. اگر سایت منوهای عمیق و پیچیده داشته باشد کاربران گیج و سردرگم می‌شوند. باید بتوانید کاربر را به راحتی به آن چه می‌خواهد برسانید و حس و تجربه خوبی برایش رقم بزنید.

بنابراین یکی از دلایل مهم برای ریدیزاین سایت ، بهبود بخشیدن به طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری است.

بیشتر بخوانید :   طراحی رابط کاربری یا UI چیست ؟

باز طراحی سایت برای همگام شدن با فناوری روز

باز طراحی سایت برای همگام شدن با فناوری روز

این همان جایی است که بسیاری از شرکت‌ها وقت و انرژی خود را هدر می‌دهند! قبول دارم استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا هیجان‌انگیز است اما خیلی وقت‌ها ضروری نیست.

اگر فناوری قبلی منسوخ شده باشد یا از طرف گوگل الزامی به آپدیت وجود داشته باشد، حتما باید باز طراحی انجام شود. در غیر این صورت، ریدیزاین به نیازهای سایت و کسب‌وکار شما بستگی دارد. اگر فناوری قدیمی نتواند نیازهای جدیدتان را رفع کند لازم است برای باز طراحی سایت اقدام کنید.

بعضی وقت‌ها می‌بینیم که برای سایت عمر یکی دو ساله در نظر گرفته می‌شود. من موافق نیستم. به نظرم نمی‌توان زمان داد و ریدیزاین سایت به مسائلی که گفتم بستگی دارد. در کل حرفم این است که اگر سایت فعلی نیازهایتان را برطرف می‌کند و گوگل هم با آن مشکل ندارد، لازم نیست دائما آن را تغییر بدهید.

زمانی که سایت اهداف سازمان را براورده نکند، می‌توان از ریدیزاین استفاده کرد. برای مثال در مواردی که قصد داریم تجربه کاربری یا رابطه کاربری را بهبود ببخشیم، زمانی که بخواهیم ریسپانسیو سایت را بهبود ببخشیم یا ... .

زمان و دوره مشخصی را برای بازطراحی نمی‌توان مطرح کرد. اگر سایت فعلی نیازهایتان را برطرف می‌کند و گوگل هم با آن مشکل ندارد، لازم نیست دائما آن را تغییر بدهید. در غیر این صورت، بازطراحی می‌تواند به شکوفایی کسب‌وکارتان کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود

میانگین امتیاز ها ۴.۷ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۳

هیچ امتیازی ثبت نشده !

اشتراک گذاری:
زهرا هرمزی هستم. دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پای‌بند به پاسداری و نگهداری از آن. بیش از سه سال است که با تولید محتوای متنی پیراسته و ارائه خدمات تخصصی سئو، در راستای رفع نیاز شرکت‌ها و مخاطبان تلاش می‌کنم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *