الگوریتم کبوتر pigeon algorithm چیست؟

الگوریتم کبوتر
۳.۷
(۳)

همیشه گوگل را موتور جستجویی می‌دانستیم که با محتوا سر و کار دارد اما حالا با الگوریتم کبوتر گوگل موقعیت یا مکان را هم محتوا محسوب می‌کند. کافی است همین الان عبارت پارک‌های نزدیک من را در گوگل سرچ کنید!

الگوریتم کبوتر  Pigeon Algorithm چیست؟

الگوریتم کبوتر یکی از الگوریتم های گوگل است که به بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر  کمک میکند. در اصل گوگل با توجه به متفاوت بودن موقعیت جغرافیایی کاربران سعی داشت خواسته‌های آن‌ها را تامین کند.

الگوریتم کبوتر اساسا برای جستجوهای مکانی استفاده می‌شود. وقتی شما به دنبال مکانی خاصی هستید، مثل بیمارستان، گوگل با در نظر گرفتن موقعیت مکانی شما لیستی از نزدیکترین بیمارستان‌های شهر و محل اقامت‌تان را به شما نشان می‌دهد. اگر اطلاعاتی در مورد بیمارستان‌های اطراف خود ندارید، تنها با تایپ کلمه «بیمارستان» می‌توانید فهرستی از بیمارستان‌های نزدیک به خود را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید :   ریدایرکت و نقش آن در سئو

تاثیر الگوریتم کبوتر روی سایت‌ها

الگوریتم کبوتر درابتدا به این گونه عمل می‌کرد که شما با جستجوی مکان مورد نظر خود، یک لیست چندتایی از مکان‌ها دریافت می‌کردید. بعدها در به روز رسانی اولیه این الگوریتم تعداد مکان‌هایی که در صفحه نتایج می‌دیدید بیشتر شد. این مسئله رضایت صاحبان کسب‌وکار را در پی داشت زیرا فرصتی برای دیده شدن در صفحات اینترنی بود.

طولی نکشید که تغییرات جدیدی روی کبوتر انجام شد و بعد از آخرین آپدیت، تعداد نتایج به ۳ مکان رسید. کم شدن تعداد نتیجه‌ها خبر خوبی برای صاحبان کسب‌وکار نبود اما باعث شد برای پیشی گرفتن از رقبا تلاش خود را بیشتر کنند و به فکر استفاده از روش‌هایی باشند که مورد پسند الگوریتم کبوتر باشد.

الگوریتم کبوتر گوگل روی چه مواردی تاکید می‌کند ؟

الگوریتم کبوتر گوگل

موارد زیر همواره مورد تاکید الگوریتم کبوتر قرار می‌گیرند:

سیگنالهای طبیعی

منظور از سیگنال‌های طبیعی، لینک‌سازی به صورت تخصصی و هوشمندانه است. همچنین می‌توانید محتواهایی با کیفیت عالی تولید و منتشر کنید و اعتبار دامین سایت خود را افزایش دهید. این موارد روی رتبه طبیعی و محلی سایت‌تان موثر هستند.

تولید محتوا بر اساس مکان کسبوکار

در این روش باید از ویدئوها و مطالبی که مرتبط به حرفه شما است استفاده کنید. از مواردی که به محل فعالیت شما اشاره مستقیم یا غیر مستقیم دارند نیز می‌توانید استفاده کنید. مثلا اگر حرفه شما مربوط به رستوران است و محل فعالیت شما در صادقیه، با ذکر جزیئات بیشتر در معرفی خود می‌توانید به بالا آمدن رتبه سایت‌تان در رتبه‌بندی گوگل کمک کنید.

رعایت کردن مبانی سئو محلی

سئو محلی، به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای شناساندن موقعیت جغرافیایی خود به گوگل انجام می‌دهید. ارتقای خدمات، حذف محتواهای تکراری و کسب نقدهای مثبت از جمله این فعالیت‌ها هستند. با توجه به رقابت‌هایی که برای حضور در لیست سه تایی مکان‌ها وجود دارد، رعایت کردن مبانی سئو محلی بسیار مهم است.

گزارش کردن اسپمها

گوگل زمانی که قادر به ارزیابی شما نباشد، گزارش‌ها را بررسی می‌کند. البته همیشه هم براساس گزارش‌ها عمل نمی‌کند با این حال، سایت‌های اسپم را گزارش کنید و مانع از فعالیت آن‌ها شوید.

بیشتر بخوانید :   سئو چیست ؟ سئو سایت مطابق با الگوریتم ۲۰۲۱ گوگل

برای جلب توجه الگوریتم کبوتر چه کارهایی باید انجام بدهم؟

اگر قصد جلب توجه الگوریتم کبوتر را دارید به نکات زیر توجه کنید:

هاست ملی انتخاب کنید

با توجه با نوع جستجو در الگوریتم کبوتر، در انتخاب هاست خود دقت داشته باشید. یعنی اگر قرار است در کشور ایران فعالیت داشته باشید از یک هاست ایرانی که داخل ایران است استفاده کنید.  در الگوریتم کبوتر گوگل ابتدا IP سایت بررسی می‌شود و و اولویت نمایش نتایج برای یک کاربر ایرانی، سایت‌هایی است که دارای آی پی ایرانی هستند.

دامنه خود را با پسوند ملی انتخاب کنید

دومین موردی که گوگل به آن اهمیت می‌دهد پسوند دامنه سایت است که به میزان IP سایت می‌تواند مهم و تاثیرگذار باشد. چرا که الگوریتم کبوتر با توجه به کشور جستجوگر هر دو مورد را بررسی می کند و به آن‌ها اهمیت می‌دهد.

بیشتر بخوانید :   URL سایت و روش های بهینه سازی آن

موقعیت جغرافیایی خود را در سایت ثبت کنید

با توجه به عملکرد الگوریتم کبوتر، هر چه بیشتر اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی در اختیار کاربران قرار دهید به همان میزان موفق‌تر خواهید بود. مثلا می‌توانید در قسمت footer سایت خود موقعیت مکانی خود را قرار دهید. با این کار موقعیت مکانی شما در تمام صفحات سایت مشاهده خواهد شد.

اطلاعات خود را در Google Map ثبت کنید

در صفحه ارتباط با ما سایت خود موقعیت جغرافیایی خود را با استفاده از گوگل مپ مشخص کنید .

در این مقاله با الگوریتم کبوتر و اهمیت آن برای صاحبان مشاغل آشنا شدیم. حالا می‌توانید با استفاده از نکاتی که مطرح شد سایت خود را بهینه‌سازی کنید و امیدوار باشید در صفحه نتایج جستجوها دیده خواهید شد.

الگوریتم کبوتر اساسا برای جستجوهای مکانی استفاده می‌شود. وقتی شما به دنبال مکانی خاصی هستید، مثل بیمارستان، گوگل با در نظر گرفتن موقعیت مکانی شما لیستی از نزدیکترین بیمارستان‌های شهر و محل اقامت‌تان را به شما نشان می‌دهد.

با انتخاب هاست ملی، رعایت اصول سئو لوکال، انتخاب دامنه با پسوند ملی، ثبت موقعیت جغرافیایی در سایت و گوگل مپ و ... می‌توانید توجه الگوریتم کبوتر را به وب سایت خود جلب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود

میانگین امتیاز ها ۳.۷ / ۵. تعداد امتیاز ها: ۳

هیچ امتیازی ثبت نشده !

اشتراک گذاری:
زهرا هرمزی هستم. دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پای‌بند به پاسداری و نگهداری از آن. بیش از سه سال است که با تولید محتوای متنی پیراسته و ارائه خدمات تخصصی سئو، در راستای رفع نیاز شرکت‌ها و مخاطبان تلاش می‌کنم.

دیدگاه ها

یک دیدگاه

  • سلام خیلی ممنون بابت مطلب خوبتون واقعا عالی بود.من همه این راه هایی که گفتین رو پیاده سازی کردم اما چرا نمیدونم بازم نمیتونم به رقیبا برسم نمیدونم اونا چیکار میکنن ولی من بر اساس همه الگوریتم های گوگل کار میکنم.
    میشه لطف کنید و یه پیشنهادی بدید که بتونم حداقل به صفحه یک برسم؟
    ممنون

پاسخ دادن به صبا مجرد لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *