الگوریتم فرد Fred Algorithm چیست؟
الگوریتم فرد Fred Algorithm یکی از الگوریتمهای فعال گوگل است که در سال ۲۰۱۷ به کمک دیگر الگوریتمهای گوگل آمد. گوگل برای حفظ آرامش کاربران و با توجه به نوع تخلفاتی که در انجام میگیرد، هر چند وقت یک بار الگوریتمهای خود را به روز رسانی میکند و در صورت لزوم الگوریتم جدیدی را استخدام میکند.
اگر دوست دارید بدانید دلیل استخدام Fred چه بوده است و با آمدن فرد چه اتفاقاتی رخ داده است، با ما همراه باشید.
دلیل طراحی الگوریتم فرد Fred چه بود؟
الگوریتمهای گوگل با هدف مبارزه با تخلفات اینترنتی طراحی شدهاند. هر کدام از آنها وظیفه خاصی را بر عهده دارند ولی موضوع اصلی این است که روشهای انجام جرمها متفاوت هستند و به دلیل متفاوت بودن آنها برای مبارزه با هر کدام نیاز به شخصی متخصص است.
تبلیغات، یکی از مواردی است که گوگل برای داشتن یک سئوی خوب، استفاده از آن را مجاز میداند ولی متاسفانه مدیران سایت برای رسیدن به رتبههای بالا در صفحات جستجو تصمیم گرفتند که قوانین استفاده از این روش را نقض کنند. آنها برای رسیدن به هدف خود شروع به ساخت تبلیغات و لینکهای بیش از حد در سایتهای خود و دیگر سایتها کردند.
این موضوع باعث شد حساسیت گوگل به لینکها و نوع آنها و انواع تبلیغات بیشتر شود و برای رسیدگی به این امر الگوریتم فرد را استخدام کرد.
همان طور که می دانید یکی از روشهای موثر در امر تبلیغات داشتن یک محتوای خوب است به این دلیل که در حالت طبیعی زمانی شروع به تبلیغات می کنید که حرفی برای گفتن داشته باشید و ادامه این تبلیغات بستگی به میزان شناخت دیگران از شما دارد.
در نظر بگیرید شخصی یک تولیدی کوچک دارد ابتدا برای اینکه شناخته بشود از همسایههای نزدیک به خود شروع میکند، اگر همین میزان شناخت کافی باشد به فعالیت خود ادامه میدهد ولی اگر ببیند ممکن است با تبلیغات بیشتر سود بیشتری ببرد به تبلیغات خود ادامه میدهد و روشهای دیگر و حتی تبلیغات در مکانهای بزرگتر را انتخاب میکند.
با توجه به این موضوع، هر چه تعداد تبلیغات بالاتر برود به همان میزان نیاز به تولید محتوای بیشتری خواهید داشت. مهمتر این که روند کاری شما از چشم گوگل مخفی نخواهد ماند و همین موضوع دلیلی میشود که گوگل به بررسی تک تک کارهای شما بپردازد که تحقیق و بررسی کارهای شما را به عهده الگوریتم فرد Fred Algorithm گذاشته است.
الگوریتم فرد Fred چه مواردی را بررسی میکند؟
هر کدام از الگوریتمهای گوگل موضوع خاصی را بررسی میکنند و دارای وظایف متفاوتی هستند. طبق آخرین بررسیهای انجام شده روی سایتهایی که توسط الگوریتم Fred جریمه شدند، به این نتیجه رسیدیم که Fred روی لینکهای تبلیغاتی، خرید بک لینک و بیکیفیت بودن محتوای سایتها به دلیل حجم بالای تبلیغات حساسیت زیادی دارد.
بعضی از وب سایتها با ایجاد و ساخت تبلیغات بسیار در سایت خود درآمدزایی میکنند و به زبان سادهتر سایت خود را از تبلیغات و آگهیهای متفاوت پر میکنند که بی ارتباط با یکدیگر هستند. در اصل الگوریتم فرد با تعداد لینکهای تبلیغاتی شما کاری ندارد برای Fred نوع لینکها و بک لینکها مهم است. آیا این لینکها ارزش محتوایی دارند، یا تنها راهی برای فریب کاربران و شناساندن برندی خاص هستند؟
چگونه میتوانیم روی الگوریتم فرد تاثیر بگذاریم ؟
اگر میخواهید الگوریتم فرد با شما ارتباط دوستانهای داشته باشد :
- محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید کنید.
- سایت خود را از تبلیغات و لینکهای زیاد پر نکنید.
- از تبلیغاتی که موجب فریب کاربران میشود استفاده نکنید.
- به دنبال لینک های اسپم بگردید و آنها Disavow کنید.
اگر قصد دارید مورد تشویق الگوریتمهای گوگل قرار بگیرید کافی است که خلاف قوانین تعیین شده گوگل کاری انجام ندهید. الگوریتم فرد و دیگر الگوریتمهای گوگل با هدف ارائه بهترین نتایج جستجو گرد هم آمدهاند. با رعایت قوانین این الگوریتمها آهسته ولی پیوسته پیشرفت خواهید کرد.
چگونه میتوانیم روی الگوریتم فرد تاثیر بگذاریم؟
با تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت، رعایت حد تعادل در تبلیغات، Disavow کردن لینکهای اسپم و ... میتوانید رضایت این الگوریتم را به دست آورید.
ویژگیهای کمپین تبلیغاتی مناسب چیست؟
در حالت طبیعی زمانی شروع به تبلیغات می کنید که حرفی برای گفتن داشته باشید و ادامه این تبلیغات بستگی به میزان شناخت دیگران از شما دارد. بنابراین متناسب با محتوایی که ارائه میدهید تبلیغ کنید و برای تبلیغات خود یک روند تدریجی در نظر بگیرید.
ارسال پاسخ