سئو Off Page چیست؟
سئو Off page یکی از انواع بهینهسازی برای موتورهای جستجو است. همان طور که میدانید در مبحث سئو عواملی مختلفی دخیل هستند با آگاهی داشتن از این عوامل و انجام آنها میتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مقاله قصد داریم در مورد بهینهسازی خارجی سایت یا همان سئو Off Page صحبت کنیم و از نحوه عملکرد آن روی موتورهای جستجو اطلاعات لازم را به دست بیاوریم .
بهینهسازی خارجی سایت چیست؟
سئو آف پیج ( Off Page ) در اصل همان بهینهسازی خارجی سایت است. در نگاه وسیعتر به مجموعه اقداماتی گفته میشود که خارج از سایت خود انجام میدهید. میتوان گفت سئوی خارجی نوعی تبلیغات است که برای بهتر دیده شدن سایت و معرفی فعالیت خود انجام میدهید.
سئو Off Page چگونه انجام میشود؟
به مرور زمان، با انجام ترفندهای سئو Off Page روی وب سایت، سایتتان از جانب موتورهای جستجو و کاربران شناخته خواهد شد. اما چگونه به این مرحله برسیم؟
لینکسازی
لینک سازی در تمامی انواع و سبک های سئو به کار می رود. در مبحث بهینهسازی خارجی سایت (Off Page Seo) ، مهمترین عاملی که باید در نظر بگیرید بک لینک است. بک لینک، به لینکی گفته میشود که از وب سایتها و وبلاگهای دیگر دریافت میکنید. موتورهای جستجو، بک لینکها را به عنوان نشانهای از کیفیت محتوای لینکشده در نظر میگیرند. هر چه تعداد لینکهای دریافتی از دیگر سایتها بیشتر باشد به همان میزان رتبه دریافتی شما در صفحات جستجو بیشتر خواهد شد. البته لینکی که دریافت میکنید باید مفید باشد. انواع بک لینکها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.
Natural links یا لینکهای طبیعی: در این روش شما بدون این که کاری انجام دهید از سوی دیگر سایتها لینک دریافت میکنید. اگر متون و مقالات مفید و هدفمند تولید کنید کاربران و وبلاگ نویسان با شما و سایتتان آشنا میشوند و به عنوان منبع به آن لینک میدهند. این نوع لینکسازی محبوب گوگل است.
Manually build links یا لینکهای ساخته شده دستی: در این روش مستقیما با مدیران سایت و وبلاگ نویسان مذاکره میکنید و از آنها میخواهید لینکتان در سایتشان قرار دهند. باید با کسانی تماس بگیرید که زمینه فعالیت آنها با شما یکسان باشد.
Self-created links یا لینکهایی خودساخته: منظور لینکهایی است که ما به صورت دستی در قسمت نظرات وبلاگها و فرومها یا انجمنها میسازیم. از آن جا که این نوع لینکها معمولا با سئو کلاه سیاه ( Black Hat Seo ) همراه هستند، گوگل علاقه چندانی به آنها ندارد.
فعالیت در شبکههای اجتماعی
فیسبوک، توئیتر، لینکدین و گوگل پلاس از جمله صفحاتی هستند که فعالیت در آنها برای گوگل مهم است و امتیاز به همراه خواهد داشت. شبکههای اجتماعی از بهترین مکانها برای برندسازی و تبلیغات به حساب میآیند.
بازاریابی ویدئو و اشتراکگذاری عکس
همان طور که میدانید تاثیر عکس و فیلم در بازاریابی اینترنتی، خیلی بیشتر از متن است. با به اشتراک گذاشتن عکس در وب سایتهای اشتراکگذاری عکس و قرار دادن لینک سایت خود در زیر آنها ، توجه کاربران را جلب میکنید. در این صورت کاربر روی لینک کلیک میکند و وارد سایت میشود.
همین کار را میتوانید از طریق آپلود کردن ویدئو در سایتهایی مانند آپارات و یوتیوب، انجام دهید.
ثبت نام در موتورهای جستجو
در حالت طبیعی موتورهای جستجو سایت شما را بررسی میکنند اما این امر ممکن است زمانبر باشد (اصطلاحا به این کار ایندکس شدن میگویند). اگر میخواهید مدت زمان ایندکس شدن را کاهش دهید ، در موتورهای جستجو مثل یاهو و گوگل ثبت نام کنید.
بوکمارک کردن
با توجه با علاقه گوگل به سایتهای بوک مارک مثل RateitAll و Shvoongو Kaboodle ، کافی است آخرین صفحات ایجاد شده درسایت خود را در این سایت ها قرار دهید.
از دیگر موارد سئو خارجی میتوان از، ثبت نام در دایرکتوریها (Directory Subbmission) ، ایجاد لینک طعمه (Link Baiting)، بررسی و نقد کسبوکار (Forum Marketing) پاسخ به سوالات (Answer Questions) و شبکههای فروش آن لاین (Social Shopping Network) نام برد .
در پایان به یاد داشته باشید که برای بهینه کردن سایت خود باید از سئو off page و سئو داخلی همزمان و در یک راستا استفاده کنید. این روشها مکمل هم هستند.
ارسال پاسخ