هر چه از اهمیت حضور در شبکه های اجتماعی بگوییم، کم گفتهایم. این شبکهها به مرور به رسانههای اصلی در جوامع تبدیل میشوند و به همین ترتیب تاثیر تبلیغات در آنها هم افزایش مییابد. تدوین استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا Social Ads و البته برندسازی در این شبکهها، بخش مهمی از فعالیت سازمانها را تشکیل میدهد.نکتهای که باید به آن توجه کرد، تفاوت شبکههای اجتماعی مختلف با یکدیگر است. هر پلتفرمی ویژگیها و قابلیتهای خاص خود را دارد. استفاده هوشمندانه از این شبکهها، میتواند به افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و افزایش سود سازمانها منجر شود.دلایل بسیاری برای راهاندازی کمپین تبلیغات در شبکههای اجتماعی وجود دارد.