جهان امروز در دوره مشتریمداری به سر میبرد. مشتری بزرگترین سرمایه هر سازمان است و حفظ آن هدف اصلی هر بنگاه اقتصادی محسوب میشود. در گذر زمان و با پیشرفت فناوری، روشهایی برای رسیدن به این هدف پیدا شد. مجموع این روشها به دانشی تبدیل شد که امروز آن را با نام مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM میشناسیم. مدیریت ارتباط با مشتری، راهی برای تشخیص و تعیین هویت مشتریان، جذب و نگهداری آنها است. یک استراتژی کلان برای تمام کسبوکار که با هدف بهینه کردن سود، درآمد و رضایت مشتریان به کار گرفته میشود. این استراتژی میکوشد رفتارهایی را در سازمان ایجاد کند که باعث افزایش رضایت در مشتریان میشوند.در این راه میتوان از نرمافزارها و ابزارهای الکترونیک هم کمک گرفت. تاثیر نرمافزارها در این حوزه به حدی زیاد بوده است که بسیاری افراد نام CRM را معادل نرمافزارهای مدیریتی یا نرم افزار CRM میدانند. سیستم CRM وبنا نرمافزار دومنظورهای است که هم تحت وب و هم در شبکه داخلی سازمانها عمل میکند.