تاثیر لینکدین بر سئو وب سایت چیست؟

گوگل عاشق لینکدین است! یک شبکه اجتماعی با دامین آتوریتی بالا که صاحبان مشاغل و حرفه‌ای‌ها در آن فعالیت می‌کنند، پر از محتوای تازه و مفید است و تعاملات بسیاری در آن انجام می‌شود. با همه این توضیحات به نظرتان تاثیر لینکدین بر سئو سایت چیست؟ با هم به بررسی دقیق این مسئله می‌پردازیم.

تاثیر لینکدین بر سئو سایت

تاثیر لینکدین بر سئو چیست

همین ابتدا بگویم که هیچ آمار دقیقی از این موضوع وجود ندارد! تحقیقاتی انجام شده است اما حتی آن‌ها هم به نتیجه قطعی نرسیده‌اند. اما از یک چیز کاملا مطمئنیم: سیگنال‌های اجتماعی بر سئو سایت اثر می‌گذارند. این موضوع را قبلا در این مقاله بررسی کرده‌ایم.

بحث بر سر این است که در کدام شبکه اجتماعی و چگونه فعالیت کنیم تا سیگنال‌های بیشتر و بهتری جذب کنیم. شرکت‌ها معمولا در همه شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند. البته بسته به نوع کسب‌وکاری که دارند، فعالیت‌شان در یک شبکه پر رنگ‌تر است. مثلا شرکت‌هایی که در حوزه توریسم فعالیت دارند، در اینستاگرام بیشتر فعالیت می‌کنند.

در میان همه شبکه‌های اجتماعی لینکدین وضعیت متفاوتی دارد. در ادامه توصیه‌هایی را برای افزایش تاثیر لینکدین بر سئو سایت مطرح می‌کنم.

لینکدین را مانند یک موتور جست‌وجو در نظر بگیرید

لینکدین را مانند یک موتور جست‌وجو در نظر بگیرید

این نکته را باید در مورد تمام شبکه‌های اجتماعی مد نظر داشته باشید و در مورد لینکدین بیشتر. وقتی این همه آدم حرفه‌ای و متخصص یک جا جمع شده باشند و هر یک محتوای تازه‌ای منتشر کنند، فرصت‌ها پایان‌ناپذیرند.

به ویژه برای بیزنس‌های B2B لینکدین یک پلتفرم بی‌نظیر است. جایی که می‌توانید در آن برند خود را به بازار هدف و همکاران‌تان بشناسانید.

همان‌طور که می‌دانید، گوگل پست‌ها و مقالات لینکدین را در نتایج ارگانیک نمایش می‌دهد. پس چه فرصتی از این بهتر!؟ در این پلتفرم مقاله منتشر کنید و خود را نه تنها در لینکدین، که اساسا در وب به عنوان یک متخصص مطرح کنید.

پروفایل لینکدین خود را بهینه‌سازی کنید

بهینه سازی پروفایل لینکدین

قبلا در مورد بهینهسازی پروفایل و سئو لینکدین مفصل صحبت کردیم. به طور خلاصه بهینه کردن پروفایل لینکدین شامل موارد زیر می‌شود:

  • انتخاب عنوان شغلی مناسب
  • پر کردن بخش مهارت‌ها
  • شخصی‌سازی url
  • انتشار محتوا به صورت منظم و زمان‌مند
  • انتخاب عکس مناسب
  • و …

سیگنال‌های اجتماعی و تاثیر لینکدین بر سئو

سیگنال‌های اجتماعی در لینکدین

هر بار که محتوایی در لینکدین منتشر می‌کنید و کسی آن را لایک می‌کند، کامنت می‌گذارد یا به اشتراک می‌گذارد، یک سیگنال اجتماعی قوی تولید می‌شود.

همان طور که گفتم گوگل سیگنال‌های اجتماعی را به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد. تصور کنید وقتی مردم با محتوای شما تعامل می‌کنند یا از طریق آن محتوا به سایت‌تان وارد می‌شوند، گوگل یک آلارم دریافت می‌کند! هشداری که نشان می‌دهد مردم این محتوا و این وب سایت را ارزشمند می‌دانند و می‌خواهند بیشتر از آن یاد بگیرند. از همین راه است که گوگل متوجه ارزشمند بودن یک محتوا و سایت می‌‌شود.

یک نکته مهم دیگر را نیز در مورد افزایش تاثیر لینکدین بر سئو سایت در نظر بگیرید: همان طور که قبلا گفته‌‌ام، سئو یک دستورالعمل واحد ندارد که با رعایت آن بتوانید رتبه سایت را بالا ببرید. موتورهای جست‌‌وجو مجموعه‌‌ای از عوامل را در نظر می‌‌گیرند و یکی از آن‌‌ها برند است. هر چه بیشتر مردم در فضای وب و شبکه‌‌های اجتماعی در مورد یک برند صحبت کنند، گوگل بیشتر متوجه ارزش آن برند می‌‌شود و جایگاه وب سایت مرتبط با آن را بهبود می‌‌بخشد.

چگونه از طریق لینکدین سیگنال اجتماعی قوی به دست بیاوریم؟

چگونه از طریق لینکدین سیگنال اجتماعی قوی به دست بیاوریم؟

وضعیت لینکدین با شبکه‌‌های اجتماعی دیگر کمی متفاوت است. مثل اینستاگرام نیست که بتوانید با انتشار یک عکس زیبا لایک بگیرید. کار سخت‌‌تر از این حرف‌‌ها است! به همین دلیل بسیاری افراد پس از مدتی فعالیت در این شبکه، بازخوردهای مورد نظرشان را دریافت نمی‌‌کنند و دلسرد می‌‌شوند.

پیشنهاد می‌‌کنم برای افزایش تاثیر لینکدین بر سئو و داشتن یک حضور موثر در این شبکه، گام‌‌های زیر را دنبال کنید.

همان طور که اشاره کردم، اولین قدم این است که پروفایل لینکدین‌‌تان را بهینه‌‌سازی کنید.

در مرحله بعد باید کانکشن هدفمند ایجاد کنید. منظورم از هدفمند این است که با متخصصان حوزه کاری و بازار هدف‌‌تان مرتبط شوید. کانکشن‌‌های بی‌‌ربط خیلی به کارتان نمی‌‌آید.

نکته جالبی که من با آن مواجه شده‌‌ام این است که بعضی‌‌ها از ارسال تعداد زیادی درخواست کانکشن خجالت می‌‌کشند و فکر می‌‌کنند این کار برای برند شخصی‌‌شان خوب نیست. خب شاید در مورد شبکه‌‌های اجتماعی دیگر این دیدگاه تا حدی درست باشد اما در مورد لینکدین این طور نیست.

دلیلی وجود دارد که لینکدین به جای فالو دکمه کانکت را تعبیه کرده است. این ارتباط متقابل است. در لینکدین شما چندین نفر را دنبال نمی‌‌کنید. با افراد متخصص در حوزه کاری و مشتریان هدف‌‌تان ارتباط برقرار می‌‌کنید و شبکه تشکیل می‌‌دهید.

پس عناوین شغلی مد نظرتان را در لینکدین جست‌‌وجو کنید و با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید.

در همین حین، باید با دیگران تعامل داشته باشید. یعنی پست‌‌ها را بخوانید، در بحث‌‌ها شرکت کنید و مطالبی را که می‌‌پسندید لایک کنید. این کار از دو جهت به افزایش تاثیر لینکدین بر سئو کمک می‌‌کند. اول این که وقتی با دیگران تعامل کنید، ارتباط‌‌تان قوی‌‌تر می‌‌شود و احتمال این که آن‌‌ها هم با شما تعامل کنند بالا می‌‌رود.

مسئله مهم دیگر این است که با تحت نظر داشتن بحث‌‌ها و پست‌‌ها می‌‌توانید موضوعات داغ را بشناسید. منظورم موضوعات و مباحثی است که بازخوردهای بیشتری دریافت می‌‌کنند. زمانی که بخواهید استراتژی محتوا برای لینکدین تدوین کنید، این موضوعات به کمک‌‌تان می‌‌آیند.

وقتی تعداد کانکشن‌‌ها به حد قابل قبولی رسید و وضعیت‌‌تان در لینکدین کمی تثبیت شد، باید انتشار محتوا را شروع کنید.

این محتوا باید ترکیبی باشد. یعنی هم مطالب بلاگ و سایت‌‌تان را به اشتراک بگذارید، هم مقاله‌‌های مختص لینکدین بنویسید و هم پست‌‌های کوتاه منتشر کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از هشتگ‌‌های مرتبط باعث می‌‌شود مطالب‌‌تان بیشتر دیده شوند.

آخرین نکته مهم برای افزایش تاثیر لینکدین بر سئو انتشار منظم محتوا و حضور مداوم است. با آزمون و خطا متوجه می‌‌شوید که چه زمانی برای فعالیت در این شبکه بهتر است. پس از این که ریتم مناسب را پیدا کردید، سعی کنید به آن پایبند باشید.

به عنوان جمع‌‌بندی می‌‌توانم بگویم بر اساس اطلاعات فعلی، تاثیر لینکدین بر سئو یک تاثیر غیر مستقیم است. این شبکه نزد گوگل اعتبار زیادی دارد و به همین دلیل برندسازی در آن و دریافت سیگنال‌‌های اجتماعی در آن، برای صاحبان مشاغل بسیار ارزشمند است.

0/5 ( 0 نظر )
اشتراک گذاری:
زهرا هرمزی هستم. دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی و پای‌بند به پاسداری و نگهداری از آن. بیش از سه سال است که با تولید محتوای متنی پیراسته و ارائه خدمات تخصصی سئو، در راستای رفع نیاز شرکت‌ها و مخاطبان تلاش می‌کنم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *